Bayan MeRaklı'nın Dünyasına Hoşgeldin...:)

30 Mart 2013 Cumartesi

KOV BENİ!!!






Bu “sosyal medya” diye tabir ettiğimiz “meraklı, dedikoducu, saygısız, öğretici, engelleyici, eğlendirici” sıfatlarının hepsine aynı anda sahip olabilecek kadar garip ve açgözlü olgu, yine “Yuh!” dedirtti bana sevgili takipçiler!!!
Son duyuma göre, her teknolojik taşın altından gururla sırıtarak çıkan Hanover Üniversitesi, bu ilginçliğin de altına imzasını atmış..Düşünsenize twitterda şöyle bir dialoğu:

R_Srgt: Hay ben senin nota gibi, tartım gibi süreni deee vuruşunu daa….Bağlama gibi, gitar gibi tellerini dee mızrapını da penanı daaa…..Ucube sol anahtarı..!!!

Twitter: Hop! R_Srgt! Yavaş gel bacım! Yediğin ekmeğe laf ediyosun!

Ne düşünürdünüz? Şöyle anlatayım:  “Fire Me!” (Kov Beni!) ismini verdiği yeni uygulamasına göre bizim “tiny birdy twitter” işinize, patronunuza duyduğunuz öfkeyi twitterda her sövüşünüzde…ay!..her açığa vuruşunuzda, sizi uyarıyormuş. Nasıl mı? “Peki Zeki Müren de bizi görecek mi?” diye soracak kadar teknolojik engelli olan benim gibi bir edebiyatçının dilinde bir “vicdan” gibi; teknik olarak ise, kötü yorumlarda bulunanları tarayan bir algoritmayla…

Fire Me uygulaması, her 100 tweete bakacak ve ne kadar sıklıkta kullanıcının işinden ve patronundan olumsuz ifadelerle bahsettiğinin çetelesini çıkaracak! Sonra mı?  Patronunun senin, ‘İşimden çok nefret ediyorum’ dediğini öğrendiğini düşün. Sen bu sözleri Twitter’da söyledin ve tüm dünya bunu görebilir” biçiminde bir tweet atıp, “Titre ve kendine dön!” diyecek bir nev’i…

Bu uygulama 3 haftada, 4 bin 304 kişiyi uyarmış, 249 kullanıcı da paşa paşa tweetlerini silmişler! Desenize bu “uslu kullanıcılar” terfi alamasalar bile muhtemelen “şirinleri görecekler”!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder